ALARM : ANTI- EN NADIEFSTALSYSTEMEN VOOR VOERTUIGEN
Codificatie |
Vroegere codificatie |
Verklaring |
Anti diefstal Na diefstal |
---|---|---|---|
IM |
VV1 |
Startonderbreker (belet het starten) |
Anti diefstal systeem |
IA2 |
VV2 |
Startonderbreker + sirène |
Anti diefstal systeem |
AL2 |
VV3 |
Enkel sirène |
Anti diefstal systeem |
AT2 |
CJ1 |
Vertrager |
Na diefstal systeem |
TT1 |
CJ0-autonoom |
Detecteert via satelliet |
Na diefstal systeem |
TT2 |
CJ0-geïntegreerd |
Detecteert via satelliet |
Na diefstal systeem |
TT3 |
CJ2-autonoom |
Lokaliseert + brengt tot stilstand |
Na diefstal systeem |
TT4 |
CJ2-geïntegreerd |
Lokaliseert + brengt tot stilstand |
Na diefstal systeem |
AT |
After Theft system |
---|---|
TT |
Tracing & Tracking |
Autonoom |
hiermee wordt het systeem automatisch ingeschakeld indien het voertuig wordt verplaatst met uitgeschakelde motor. |
Geïntegreerd |
hiermee wordt naast de autonome inschakeling, een bijkomend automatisch systeem ingeschakeld wanneer het voertuig start zonder dat de juiste uitschakelprocedure is gevolgd. |
Wat is IM?
Startonderbreker / belet het starten
Dit beveiligingsniveau omvat een antidiefstalsysteem dat enkele seconden na het stilleggen van de motor automatisch wordt geactiveerd, zodat het voertuig nooit onbeschermd achterblijft.
Wat is IA2?
Startonderbreker + sirène
Dit beveiligingsniveau omvat een IM antidiefstalsysteem en een geluidsalarm met perimetrische en volumetrische sensoren. Voor meer veiligheid wordt de perimetrische sensor van het geluidsalarm automatisch geactiveerd zodra men het voertuig verlaat. Naast de beveiliging laat dit systeem ook toe de deuren van op afstand te vergrendelen en te ontgrendelen.
Wat is AL2?
Dit beveiligingsniveau omvat een geluidsalarm met perimetrische en volumetrische sensoren. Het wordt gebruikt ter aanvulling van een origineel antidiefstalsysteem. Naast de beveiliging laat dit systeem ook toe de deuren van op afstand te vergrendelen en te ontgrendelen.
Wat is TT3?
Dit beveiligingsniveau omvat een satellietontvanger / zender die toelaat de exacte positie van de wagen te bepalen.
Wat is AT2?
Dit is een beveiligingsniveau waarbij de gebruiker zich kenbaar moet maken alvorens te kunnen vertrekken. Dit kan gebeuren door het intoetsen van een geheime code, maar ook door eenvoudigweg een kaartje op zak te hebben, waardoor het systeem u automatisch herkent. Gaat er iemand met uw wagen aan de haal, dan zullen de richtingaanwijzers na 1 minuut beginnen te knipperen, de claxon gaat toeteren en de motor valt uiteindelijk stil.
Wat is TT4?
Dit systeem is een combinatie van de twee vorige systemen TT3 en AT2, en wordt doorgaans gevraagd voor duurdere wagens. Via de satelliet kan men de wagen zeer snel lokaliseren en indien nodig van op afstand stilleggen. Draait de motor niet, dan reageert de terminal op schokken en controleert via de satelliet de verplaatsing. Bij wegslepen of inbraak zal men de eigenaar waarschuwen en de verplaatsing van de wagen in de gaten houden om te kunnen ingrijpen.
VRIJSTELLING FAMILIALE / BRANDABEX INDEXINDEX MATERIEELINDEX KOOPWAARVRIJSTELLING NATUURRAMPENCONSUMPTIEPRIJSINDEXNUMMERPLAAT VOORSPELLEN? Welke kentekenplaten worden nu uitgegeven in België? Welke plaatnummer vandaag?

Niet akkoord met het voorstel auto expert?
Kies uw eigen onafhankelijke expert die uw belangen zal verdedigen!
U heeft vrije keuze van expert en de expert wordt betaald door uw rechtsbijstandsverzekeraar.
De expert schat de "waarde voor ongeval" van mijn voertuig veel te laag in.

Niet akkoord met herstellingsbedrag voorgesteld door de expert?
Doe beroep op een eigen auto-expert die uw belangen zal verdedigen!
Vrije keuze van expert, betaald door uw rechtsbijstandsverzekeraar.
Met het voorstel van de auto-expert kan ik mijn voertuig niet laten herstellen.

Is mijn auto goed hersteld?
Werd er een nieuwe bumper geplaatst? Niet tevreden over het lakwerk?
Laat u bijstaan door een eigen onafhankelijke expert.
U kan een controle-expertise laten uitvoeren indien de herstelling van uw wagen niet conform het expertiseverslag zou zijn.

Bent u op zoek naar uw eigen auto-expert?
Waardebepaling auto's, vrachtwagens, oldtimers?
"Waarde voor ongeval" bepalen na een totaal verlies.
Niet akkoord met voorstel herstellingsbedrag van de auto-expert?
Controle van de herstelling?
Motorschade? Binnen of buiten de termijn van de garantie van de constructeur of verkoper van uw auto?
Heeft u schade aan uw voertuig?
De verzekeringsmaatschappij stelt een auto-expert aan.
U bent niet akkoord met de bevindingen of het voorstel van de expert van de verzekeringsmaatschappij?
In dit geval kan u altijd een eigen onafhankelijke expert aanstellen, die uw belangen zal verdedigen!
Uw expert zal betaald worden door uw rechtsbijstandsverzekeraar overeenkomstig de algemene voorwaarden van uw verzekeringspolis.
-
Niet akkoord met het door de expert vastgestelde schadebedrag? Het voertuig kan niet hersteld worden met de voorgestelde vergoeding door de expert.
-
Totaal verlies: voorstel van de expert is te laag? "Waarde voor ongeval" is veel hoger?
-
U bent van mening dat een herstelling mogelijk is terwijl het voor de expert een TOTAAL VERLIES is?
-
Er is geen akkoord met uw expert ?
-
Via uw rechtsbijstand hebt u vrij keuze van tegenexpert om een tegenexpertise uit te voeren.
Kies voor een onafhankelijke auto-expert met specialisatie in:
TEGENEXPERTISE
VERDEDIGING
WAARDEBEPALINGEN VAN AUTO'S, LICHTE VRACHTWAGENS, VRACHTWAGENS
WAARDEBEPALINGEN VAN OLDTIMERS EN SPECIAL CARS
CONTROLE VOOR DE HERSTELLING EN NA DE HERSTELLING
Uw eigen expert of tegenexpert?
Laat u bijstaan door een onafhankelijke eigen tegenexpert.
Laat u begeleiden stap voor stap zodat u de schadevergoeding ontvangt waar u recht op heeft.